Stav křižovatky Horoměřická - Evropská k 15. 11. 2010 (foto: Jan Jirka)

Stavba metra je vůči občanům Šestky bezohledná

Nezabezpečené výkopy a neschůdné chodníky. To je každodenní realita pro občany žijící poblíž budoucí trasy metra A z Dejvické do Motola.
 Tisková zpráva Strany zelených na Praze 6

„V devatenáctimiliardovém rozpočtu stavby se nenašly peníze na provizorní chodníky nebo ohrazení výkopů? To je šlendrián!“ říká k tomu zastupitelka SZ v Praze 6 Petra Kolínská.

Zejména starší občané a maminky s kočárky se obracejí na své zastupitele se stížnostmi na zajištění stavby, například v okolí budované stanice Červený vrch (viz přiložená fotografie frekventované křižovatky Evropská – Horoměřická). Stav místa je totiž nutí využívat vozovku společně s automobily, což vede k častému vzniku nebezpečných situací. „Dříve tu byl alespoň přechod. Sice s krátkým intervalem, ale dalo se tu při troše štěstí přecházet. Teď zmizel i ten,“ říká jedna z obyvatelek, které stavba znemožnila třeba pravidelnou cestu k lékaři přes Evropskou třídu.

„Vyzýváme magistrátní úředníky, úřad městské části Praha 6 i Metrostav, aby průběžně kontrolovali podmínky pro chodce v okolí stavby metra a učinili urychleně nápravu tam, kde je potřeba. Zároveň požadujeme zřízení telefonní linky, na které mohou občané vyřídit své stížnosti a podněty související s výstavbou metra“ dodává Kolínská.

Další články z rubriky

Hlavní městi posunulo projekt železnice na letiště

Hlavní město souhlasilo s návrhem na zahloubení železnice v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem, a zadalo proto aktualizaci územně plánovací dokumentace. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Aby bylo možné pokračovat v projektu, je nutné upravit Zásady územního rozvoje Prahy.

Zajímá mě více »
Břevnov

Revitalizace Bělohorské ulice o krok blíže

Chystaná revitalizace Bělohorské ulice spojující Bílou Horu a Malovanku v Praze 6 se opět přiblížila realizaci. Po zapracování připomínek občanů byl vypracován rámcový harmonogram přípravy a následné realizace projektu. Úsek, u kterého je plánována rekonstrukce, začíná v ulici Dlabačov a končí u křižovatky s Patočkovou ulicí.

Zajímá mě více »

Veřejné architektonické soutěže – úspora, nebo luxus?

Ačkoli se v programovém prohlášení vedení Prahy 6 dočteme o závazku pořádat u obecních projektů veřejné architektonické soutěže, realita je bohužel jiná. Nejenže radnice porušuje vlastní slib, ale neřídí se principem osvědčené dobré praxe. Za univerzální výmluvu přitom sloužím, že soutěže jsou prý drahé.

Zajímá mě více »