Když bylo roku 2015 prodlouženo metro do Motola, kdekdo si ťukal na čelo. Na stanici Nádraží Veleslavín, sloužící pro přestup na letištní autobusy i příměstskou dopravu, se totiž „zapomnělo“ na eskalátory. Vtip je ovšem v tom, že nezapomnělo. Podmínkou pro zprovoznění prodlouženého áčka totiž byla železnice na letiště a na Kladno. Jenže pět let poté je železnice stále jen na papíře a k tomu, aby se začalo stavět, je stále daleko. Celý Veleslavín tak trpí tím, že funguje jako provizorium. „Provizorní“ je autobusový terminál, kterému chybí například přímé napojení z Evropské ulice, „provizorní“ je řešení železničního přejezdu. Vlak, který by toto dlouholeté provizorium odstranil, by místním přinesl výhodné spojení do centra, dojíždějícím Středočechům by výrazně zrychlil a zpříjemnil dennodenní cestování za prací a letištním cestujícím by ukázal, že i Praha je ve 21. století. I řidičům by nabídl rychlejší a ekologičtější alternativu cestování, takže by svého plechového miláčka mohli nechat doma, nebo na kapacitním parkovišti před Prahou. Dočkáme se ho konečně?
Ing. Lukáš Novák, Strana zelených
Vaše 6, srpen 2020