f93_6078

Potenciál rozvoje integrované dopravy v Praze 6

K  řešení špatné dopravní situace v Praze nepotřebujeme budování dalších kapacitních komunikací pro auta, ale nabídku atraktivní (tj. pohodlné a rychlé) veřejné dopravy. I přes nesporné kvality pražské veřejné dopravy je stále co zlepšovat. Mnohé příležitosti k rozvoji skýtá zejména příměstská doprava. Dnes a denně můžeme na všech příjezdových komunikacích ze Středočeského kraje pozorovat zahlcení masivní dopravou, která je následkem nekoncepční suburbanizace okolí Prahy v posledních desetiletích. Přeplněné silnice nejlépe uvolníme výstavbou nové kolejové infrastruktury (kromě nových či modernizovaných železničních tratí se nabízí i prodloužení tramvajových tratí za  hranice Prahy či v  ČR dosud nevyužívaná možnost vlakotramvaje), kterou vhodně doplníme jednak příměstskou autobusovou dopravou, jednak záchytnými parkovišti, pokud možno budovanými už u stanic a nádraží ve Středočeském kraji.

Lukáš Novák pro časopis Šestka

Další články z rubriky

Hlavní městi posunulo projekt železnice na letiště

Hlavní město souhlasilo s návrhem na zahloubení železnice v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem, a zadalo proto aktualizaci územně plánovací dokumentace. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Aby bylo možné pokračovat v projektu, je nutné upravit Zásady územního rozvoje Prahy.

Zajímá mě více »
Břevnov

Revitalizace Bělohorské ulice o krok blíže

Chystaná revitalizace Bělohorské ulice spojující Bílou Horu a Malovanku v Praze 6 se opět přiblížila realizaci. Po zapracování připomínek občanů byl vypracován rámcový harmonogram přípravy a následné realizace projektu. Úsek, u kterého je plánována rekonstrukce, začíná v ulici Dlabačov a končí u křižovatky s Patočkovou ulicí.

Zajímá mě více »