Vedle toho se radnice obává, že zajistit bezpečnost v podchodu bude mnohem složitější než by tomu bylo v případě přechodu. Lidé by se tak mohli bát tunel využívat. „Podchody jsou vždycky problematické. Jak urbanisticky, tak poté i v otázce bezpečnosti,“ upozorňuje starostka městské části Marie Kousalíková (ODS). I udržování čistoty je podle Prahy 6 složitější a dražší.
Magistrát: Bezpečnost především
Pražský magistrát budování přechodu přes rušnou křižovatku slíbil dejvické radnici již před rokem. Nyní ale své plány mění. Dražší variantu vysvětluje obavou o bezpečnost občanů. „Přechod je vždy levnější varianta, ale musíme mít na mysli bezpečnost nejen chodců, ale i motoristů, kteří tudy projíždějí,“ tvrdí mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Stejný názor má i firma Metrostav, která podchod, stejně jako celou Blanku, staví.
Autor: Čt24.cz, 13.6.2011
Obyvatelé pražské čtvrti tyto argumenty odmítají. Podle jejich šetření totiž křižovatka přechod dopravně unese. „Jestli budujeme ve městě tunely pro auta, tak argument, že taková stavba si vyžaduje další tunel pro chodce, je padlý na hlavu,“ prohlásila zástupkyně Prahy 6 Petra Kolínská (SZ).