Radnici Prahy 6 vadí plánovaný podchod pod Prašným mostem

Zastupitelé Prahy 6 vyčítají magistrátu, že namísto přechodu přes křižovatku na Prašném mostě dostanou podchod. Především se jim nelíbí, že z podchodu se navzdory všem bezpečnostním opatřením stane špinavé a nebezpečné místo. Kromě toho stavba této varianty, která je součástí tunelového komplexu Blanka, vyjde Prahu mnohem dráž.
Investor se přitom paradoxně ohání heslem, snížit náklady už tak předražené stavby tunelu Blanky. Když už se město rozhodlo šetřit tím, že se nebudou stavět garáže na Letné, opravovat bastiony nebo stavět architektonicky zdobné výduchy z tunelů, mělo by město podle zastupitelů Prahy 6 také upustit od stavby podchodu, který je několikanásobně dražší než přechod.

Vedle toho se radnice obává, že zajistit bezpečnost v podchodu bude mnohem složitější než by tomu bylo v případě přechodu. Lidé by se tak mohli bát tunel využívat. „Podchody jsou vždycky problematické. Jak urbanisticky, tak poté i v otázce bezpečnosti,“ upozorňuje starostka městské části Marie Kousalíková (ODS). I udržování čistoty je podle Prahy 6 složitější a dražší.

Magistrát: Bezpečnost především

Pražský magistrát budování přechodu přes rušnou křižovatku slíbil dejvické radnici již před rokem. Nyní ale své plány mění. Dražší variantu vysvětluje obavou o bezpečnost občanů. „Přechod je vždy levnější varianta, ale musíme mít na mysli bezpečnost nejen chodců, ale i motoristů, kteří tudy projíždějí,“ tvrdí mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Stejný názor má i firma Metrostav, která podchod, stejně jako celou Blanku, staví.

Autor: Čt24.cz, 13.6.2011

Obyvatelé pražské čtvrti tyto argumenty odmítají. Podle jejich šetření totiž křižovatka přechod dopravně unese. „Jestli budujeme ve městě tunely pro auta, tak argument, že taková stavba si vyžaduje další tunel pro chodce, je padlý na hlavu,“ prohlásila zástupkyně Prahy 6 Petra Kolínská (SZ).

Další články z rubriky

Hlavní městi posunulo projekt železnice na letiště

Hlavní město souhlasilo s návrhem na zahloubení železnice v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem, a zadalo proto aktualizaci územně plánovací dokumentace. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Aby bylo možné pokračovat v projektu, je nutné upravit Zásady územního rozvoje Prahy.

Zajímá mě více »
Břevnov

Revitalizace Bělohorské ulice o krok blíže

Chystaná revitalizace Bělohorské ulice spojující Bílou Horu a Malovanku v Praze 6 se opět přiblížila realizaci. Po zapracování připomínek občanů byl vypracován rámcový harmonogram přípravy a následné realizace projektu. Úsek, u kterého je plánována rekonstrukce, začíná v ulici Dlabačov a končí u křižovatky s Patočkovou ulicí.

Zajímá mě více »

Veřejné architektonické soutěže – úspora, nebo luxus?

Ačkoli se v programovém prohlášení vedení Prahy 6 dočteme o závazku pořádat u obecních projektů veřejné architektonické soutěže, realita je bohužel jiná. Nejenže radnice porušuje vlastní slib, ale neřídí se principem osvědčené dobré praxe. Za univerzální výmluvu přitom sloužím, že soutěže jsou prý drahé.

Zajímá mě více »