Chystané změny v dopravě

Praha 6 je pod tlakem silného provozu automobilové dopravy, jehož zmírnění je možné nikoliv stavěním dalších kapacitních přivaděčů, ale jednoznačnou preferencí hromadné dopravy a  realizací kapacitních P+R záchytných parkovišť před branami Prahy. Prodloužení linky metra A  do  podzemí přivedlo desetitisíce nových cestujících, na některých tramvajových linkách však v jeho důsledku poklesla poptávka. Z důvodu celkové návaznosti pražských tramvají ale není možné pouze změnit intervaly v těchto úsecích. Komplexní zásah do linkového vedení je proto příležitostí vyřešit současná slabá místa se zachováním dostupnosti tramvajové dopravy na Praze 6.

Ing. Lukáš Novák pro časopis Šestka

Další články z rubriky

Hlavní městi posunulo projekt železnice na letiště

Hlavní město souhlasilo s návrhem na zahloubení železnice v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem, a zadalo proto aktualizaci územně plánovací dokumentace. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Aby bylo možné pokračovat v projektu, je nutné upravit Zásady územního rozvoje Prahy.

Zajímá mě více »