Do Prahy 6 bude vjíždět řádově méně aut, neboť přímé a rychlé kolejové spojení z Kladenska bude výhodnější než současné způsoby dopravy. Denně z Kladenska přijíždí přes 20 000 Středočechů.

Modernizovaná trať je jedinou zárukou vybudování kapacitních záchytných parkovišť na okraji Prahy a ve středních Čechách (vznikne více než 2000 parkovacích míst). Městské části se uleví od autodopravy i tím, že na železnici bude napojeno ruzyňské letiště.

V minulosti se na projekt nabalila řada mýtů. Fakta jsou však tato:

  • Maximální rychlost vlaku v Praze bude 80 km/h.
  • Současné oficiální cesty přes trať budou zachovány.
  • Jízdné bude stejné jako na všech spojích pražské integrované dopravy.

Povrchové řešení bude realizováno jen v případě, že splní hlukové normy a bude mít k okolí citlivé architektonické řešení.

Mgr. Petra Kolínská, zástupkyně starosty pro dopravu, bezpečnost a památkovou péči

Pokračujte ve čtení článkem Dejme železnici zelenou.