Petra Kolínská: Kapacita terminálu je jako plivnutí do moře

Autobusový terminál a záchytné parkoviště na Veleslavíně nedávají smysl, říká zastupitelka Prahy 6 za Stranu zelených Petra Kolínská. "Budou to vyhozené peníze," tvrdí zastupitelka.

Rozhovor vyšel v Hospodářských novinách dne 6.9.2011

HN: Myslíte si, že terminál s 600 parkovacími místy vyřeší kritickou situaci s parkovacími místy v Dejvicích?

Terminál nemá primárně řešit parkování, ale přesun autobusů z Vítězného náměstí někam dál od srdce Prahy 6. Má se pokusit zachytit auta, která by jinak jela až dolů na Kulaťák, kde nyní přestupují lidé na metro. Přínos z terminálu na Veleslavíně bude minimální. Navíc se tím porušuje logika věci, že terminál a parkoviště P+R má být na okraji města a ne na okraji centra městské části. A objednavatelé se netají tím, že to má být jen přechodné řešení. To je mimo jakoukoli logiku a zdravý rozum. Myslím, že se terminál stavět na Veleslavíně vůbec nemá a má se intenzivně pracovat na finálním dopravně i ekonomicky správnějším řešení.

HN: A to je?

Urychlená modernizace trati Praha–Kladno, která jediná umí vysát automobilovou zátěž v té lokalitě. Pak půjde postavit parkoviště na Dlouhé Míli. Zkrátka do lokality za město, kde řidiči budou moci přesednout na rychlou a kapacitní kolejovou dopravu. Navíc kapacita plánovaného parkoviště je s prominutím jak plivnutí do moře. To nemá žádný význam. Když nabídnete lidem z Kladenska pohodlnou a rychlou dopravu, budou ji využívat. Autobusy a parkoviště to neřeší. Naopak se přestupní možnosti zhorší.

HN: DPP plánuje v druhé etapě stavby zvýšit budovu o další čtyři patra. v nich vzniknou kanceláře.

Nějakou urbanizaci ta křižovatka vydrží. Rozhodně bych neříkala, že se tam stavět nemá nic. Ale výstavba musí být velmi citlivá vůči stávající zástavbě, což tento návrh nesplňuje. Musí se řešit celá křižovatka najednou a ne salámovou metodou, kdy se postaví terminál, za dva roky věžák a za deset let dostavíme třetí kvadrant křižovatky. A třetí věcí je funkce areálu. Pokud má někdo pocit, že se tam později postaví další administrativní městečko, tak jen připomínám, že už teď je na Evropské prázdných kanceláří až dost.

 

 

Další články z rubriky

Dvanáctipatrové věžáky na Hradčanskou nepatří, říkají Zelení. Pražský hrad jako dominanta stačí.

Vznik bloků husté zástavby včetně dvou dvanáctipatrových věžáků v oblasti Hradčanské navrhuje podkladová studie pro změnu územního plánu, kterou bude 12. května 2020 projednávat magistrátní Výbor pro územní rozvoj. Předpokládá se, že nová výstavba přivede do lokality mezi třídou Milady Horákové a stávajícím nádražím Praha-Dejvice na osm tisíc zaměstnanců v kancelářích.

Zajímá mě více »

Otevřený dopis premiérovi ČR Andrejovi Babišovi: Zelení vyzývají stát k zastavení dražby areálu Veleslavínského zámku

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových vyhlásil dražbu areálu barokního zámku ve Veleslavíně s vyvolávací cenou 382 milionů Kč. Svým rozhodnutím vyřadil ze hry městskou část Prahu 6 a hlavní město Prahu, které dlouhodobě usilují o převod areálu do svého vlastnictví. Zelení proto vyzývají stát k okamžitému zastavení dražby.

Zajímá mě více »