Petra Kolínská: Kapacita terminálu je jako plivnutí do moře

Autobusový terminál a záchytné parkoviště na Veleslavíně nedávají smysl, říká zastupitelka Prahy 6 za Stranu zelených Petra Kolínská. "Budou to vyhozené peníze," tvrdí zastupitelka.

Rozhovor vyšel v Hospodářských novinách dne 6.9.2011

HN: Myslíte si, že terminál s 600 parkovacími místy vyřeší kritickou situaci s parkovacími místy v Dejvicích?

Terminál nemá primárně řešit parkování, ale přesun autobusů z Vítězného náměstí někam dál od srdce Prahy 6. Má se pokusit zachytit auta, která by jinak jela až dolů na Kulaťák, kde nyní přestupují lidé na metro. Přínos z terminálu na Veleslavíně bude minimální. Navíc se tím porušuje logika věci, že terminál a parkoviště P+R má být na okraji města a ne na okraji centra městské části. A objednavatelé se netají tím, že to má být jen přechodné řešení. To je mimo jakoukoli logiku a zdravý rozum. Myslím, že se terminál stavět na Veleslavíně vůbec nemá a má se intenzivně pracovat na finálním dopravně i ekonomicky správnějším řešení.

HN: A to je?

Urychlená modernizace trati Praha–Kladno, která jediná umí vysát automobilovou zátěž v té lokalitě. Pak půjde postavit parkoviště na Dlouhé Míli. Zkrátka do lokality za město, kde řidiči budou moci přesednout na rychlou a kapacitní kolejovou dopravu. Navíc kapacita plánovaného parkoviště je s prominutím jak plivnutí do moře. To nemá žádný význam. Když nabídnete lidem z Kladenska pohodlnou a rychlou dopravu, budou ji využívat. Autobusy a parkoviště to neřeší. Naopak se přestupní možnosti zhorší.

HN: DPP plánuje v druhé etapě stavby zvýšit budovu o další čtyři patra. v nich vzniknou kanceláře.

Nějakou urbanizaci ta křižovatka vydrží. Rozhodně bych neříkala, že se tam stavět nemá nic. Ale výstavba musí být velmi citlivá vůči stávající zástavbě, což tento návrh nesplňuje. Musí se řešit celá křižovatka najednou a ne salámovou metodou, kdy se postaví terminál, za dva roky věžák a za deset let dostavíme třetí kvadrant křižovatky. A třetí věcí je funkce areálu. Pokud má někdo pocit, že se tam později postaví další administrativní městečko, tak jen připomínám, že už teď je na Evropské prázdných kanceláří až dost.

 

 

Další články z rubriky

Zelení v Praze 6 jdou do voleb s hnutím STAN

Lídrem ze Zelené bude předseda Kontrolního výboru ZMČ Prahy 6, historik Petr Palacký, který obsadí třetí místo společné kandidátky. Lídrem kandidátky bude pražský poslanec hnutí STAN a současný místostarosta pro správu majetku, hospodářskou politiku, kulturu, sport a volný čas Jan Lacina. Společným kandidátem na starostu pak bude současný předseda Kulturní komise Prahy 6, manažer v kultuře a vysokoškolský pedagog Petr Prokop, který na společné kandidátce zaujme druhou pozici.

Zajímá mě více »
Vokovice

V okolí Džbánu se v současnosti stavět nebude. Zbývá vyřešit budoucnost a minulost.

V součtu téměř deset hodin se věnovali ve čtvrtek 24. 2. 2022 osudu okolí vodní nádrže Džbán, kde firma Molepo hodlá stavět bytové domy. I díky tlaku petice Nechte Šárku dýchat iniciované Zelenými byl zamítnut návrh na pořízení změny územního plánu v lokalitě mezi vodní nádrží a Evropskou třídou. Nadále ovšem zbývá vyřešit budoucnost celého areálu a prověřit rovněž jeho problematickou minulost.

Zajímá mě více »

Nápad pro Šestku – nejasný osud úspěšného participačního projektu

Veřejností oblíbený projekt participativního rozpočtování Nápad pro Šestku, ve kterém vy sami rozhodujete, kam investovat každý rok 5 milionů korun, po čtyřech úspěšných ročnících letos pokračovat nebude. V roce 2022 má být nahrazen hlasováním v rámci škol, kde si budou žáci vylepšovat školní budovy a pozemky. Komunitní rozvoj škol vítáme, Nápad pro Šestku kvůli tomu ale končit nemusí!

Zajímá mě více »