Petra Kolínská: Kapacita terminálu je jako plivnutí do moře

Autobusový terminál a záchytné parkoviště na Veleslavíně nedávají smysl, říká zastupitelka Prahy 6 za Stranu zelených Petra Kolínská. "Budou to vyhozené peníze," tvrdí zastupitelka.

Rozhovor vyšel v Hospodářských novinách dne 6.9.2011

HN: Myslíte si, že terminál s 600 parkovacími místy vyřeší kritickou situaci s parkovacími místy v Dejvicích?

Terminál nemá primárně řešit parkování, ale přesun autobusů z Vítězného náměstí někam dál od srdce Prahy 6. Má se pokusit zachytit auta, která by jinak jela až dolů na Kulaťák, kde nyní přestupují lidé na metro. Přínos z terminálu na Veleslavíně bude minimální. Navíc se tím porušuje logika věci, že terminál a parkoviště P+R má být na okraji města a ne na okraji centra městské části. A objednavatelé se netají tím, že to má být jen přechodné řešení. To je mimo jakoukoli logiku a zdravý rozum. Myslím, že se terminál stavět na Veleslavíně vůbec nemá a má se intenzivně pracovat na finálním dopravně i ekonomicky správnějším řešení.

HN: A to je?

Urychlená modernizace trati Praha–Kladno, která jediná umí vysát automobilovou zátěž v té lokalitě. Pak půjde postavit parkoviště na Dlouhé Míli. Zkrátka do lokality za město, kde řidiči budou moci přesednout na rychlou a kapacitní kolejovou dopravu. Navíc kapacita plánovaného parkoviště je s prominutím jak plivnutí do moře. To nemá žádný význam. Když nabídnete lidem z Kladenska pohodlnou a rychlou dopravu, budou ji využívat. Autobusy a parkoviště to neřeší. Naopak se přestupní možnosti zhorší.

HN: DPP plánuje v druhé etapě stavby zvýšit budovu o další čtyři patra. v nich vzniknou kanceláře.

Nějakou urbanizaci ta křižovatka vydrží. Rozhodně bych neříkala, že se tam stavět nemá nic. Ale výstavba musí být velmi citlivá vůči stávající zástavbě, což tento návrh nesplňuje. Musí se řešit celá křižovatka najednou a ne salámovou metodou, kdy se postaví terminál, za dva roky věžák a za deset let dostavíme třetí kvadrant křižovatky. A třetí věcí je funkce areálu. Pokud má někdo pocit, že se tam později postaví další administrativní městečko, tak jen připomínám, že už teď je na Evropské prázdných kanceláří až dost.

 

 

Další články z rubriky

Údržba zeleně v Praze 6? Předražena až o 119 milonů

Praha 6 odmítla argumenty opozice, některých koaličních zastupitelů i expertů na veřejné zakázky, aby půlmiliardovou zakázku na údržbu veřejné zeleně a úklid komunikací nesoutěžila jako jeden celek. Výsledky veřejné zakázky jsou tristní – porovnání s jinými městskými částmi ukazuje, že jen na údržbě zeleně bude šestá městská část tratit až 119 milionů korun.

Zajímá mě více »
Katastrální mapa
Dejvice

Zelení: Na Hradčanskou patří nová budova Národní knihovny

Zastupitelé Prahy 6 za Stranu zelených prosazují, aby byl pozemek v blízkosti dejvického nádraží a stanice metra Hradčanská rezervován pro novou budovu Národní knihovny. Prázdná parcela doslova na dohled od Pražského hradu je určena k zástavbě v návaznosti na budoucí zahloubení stávající železnice. Na hlavním městě se v současné době připravuje změna územního plánu, která má rozhodnout o budoucím využití této lokality.

Zajímá mě více »