Rozhovor vyšel v Hospodářských novinách dne 6.9.2011
HN: Myslíte si, že terminál s 600 parkovacími místy vyřeší kritickou situaci s parkovacími místy v Dejvicích?
Terminál nemá primárně řešit parkování, ale přesun autobusů z Vítězného náměstí někam dál od srdce Prahy 6. Má se pokusit zachytit auta, která by jinak jela až dolů na Kulaťák, kde nyní přestupují lidé na metro. Přínos z terminálu na Veleslavíně bude minimální. Navíc se tím porušuje logika věci, že terminál a parkoviště P+R má být na okraji města a ne na okraji centra městské části. A objednavatelé se netají tím, že to má být jen přechodné řešení. To je mimo jakoukoli logiku a zdravý rozum. Myslím, že se terminál stavět na Veleslavíně vůbec nemá a má se intenzivně pracovat na finálním dopravně i ekonomicky správnějším řešení.
HN: A to je?
Urychlená modernizace trati Praha–Kladno, která jediná umí vysát automobilovou zátěž v té lokalitě. Pak půjde postavit parkoviště na Dlouhé Míli. Zkrátka do lokality za město, kde řidiči budou moci přesednout na rychlou a kapacitní kolejovou dopravu. Navíc kapacita plánovaného parkoviště je s prominutím jak plivnutí do moře. To nemá žádný význam. Když nabídnete lidem z Kladenska pohodlnou a rychlou dopravu, budou ji využívat. Autobusy a parkoviště to neřeší. Naopak se přestupní možnosti zhorší.
HN: DPP plánuje v druhé etapě stavby zvýšit budovu o další čtyři patra. v nich vzniknou kanceláře.
Nějakou urbanizaci ta křižovatka vydrží. Rozhodně bych neříkala, že se tam stavět nemá nic. Ale výstavba musí být velmi citlivá vůči stávající zástavbě, což tento návrh nesplňuje. Musí se řešit celá křižovatka najednou a ne salámovou metodou, kdy se postaví terminál, za dva roky věžák a za deset let dostavíme třetí kvadrant křižovatky. A třetí věcí je funkce areálu. Pokud má někdo pocit, že se tam později postaví další administrativní městečko, tak jen připomínám, že už teď je na Evropské prázdných kanceláří až dost.