Parkovací zóny – zpoplatnit parkování nestačí

Většina obyvatel Prahy 6 si přeje zavedení zón placeného stání. Sníží se totiž počet míst, které zabírají zejména mimopražští, kteří dojíždějí do Prahy za prací.

Po letech čekání to vypadá, že se v druhé polovině roku opravdu dočkáme. Zóny však nejsou zázračným lékem, který vyřeší všechny problémy s parkováním.

Důležité je zrychlit práce na budování záchytných parkovišť na okrajích Prahy (Dlouhá Míle, železniční zastávka Ruzyně), tak zejména ve Středních Čechách v okolí vlakových nádraží.

Nezbytnou součástí zavedení zón musí být také posílení veřejné dopravy. Např. ve Vídni stouplo využití městské veřejné dopravy po zavedení placeného stání o 25 %.

Podporu si zaslouží také systém sdílení aut (tzv. carsharing), který nabízí auta za příznivější ceny než běžné autopůjčovny a osvobodí občany od výdajů a starostí spojených s vlastnictvím automobilu.

Mgr. Petra Kolínská, zástupkyně starosty pro dopravu, bezpečnost a památkovou péči

Více informací najdete v článcích Modernizovaná trať osvobodí Prahu 6 od záplavy automobilů a Parkování na Praze 6 – rezidenti v pasti

Související odkazy:

Další články z rubriky

Dvanáctipatrové věžáky na Hradčanskou nepatří, říkají Zelení. Pražský hrad jako dominanta stačí.

Vznik bloků husté zástavby včetně dvou dvanáctipatrových věžáků v oblasti Hradčanské navrhuje podkladová studie pro změnu územního plánu, kterou bude 12. května 2020 projednávat magistrátní Výbor pro územní rozvoj. Předpokládá se, že nová výstavba přivede do lokality mezi třídou Milady Horákové a stávajícím nádražím Praha-Dejvice na osm tisíc zaměstnanců v kancelářích.

Zajímá mě více »

Na podzim se Praha 6 zazelená

Již 12 let v Praze 6 hájíme v zastupitelstvu veřejný zájem. Zasazujeme se o to, abyste tu mohli spokojeně žít nejen vy, ale i vaše děti. Cílem Zelených je udržitelná Praha 6, otevřená občanům a příjemná k bydlení.

Zajímá mě více »