Modernizovaná trať osvobodí Prahu 6 od záplavy automobilů

Do Prahy 6 bude vjíždět řádově méně aut, neboť přímé a rychlé kolejové spojení z Kladenska bude výhodnější než současné způsoby dopravy. Denně z Kladenska přijíždí přes 20 000 Středočechů.

Modernizovaná trať je jedinou zárukou vybudování kapacitních záchytných parkovišť na okraji Prahy a ve středních Čechách (vznikne více než 2000 parkovacích míst). Městské části se uleví od autodopravy i tím, že na železnici bude napojeno ruzyňské letiště.

V minulosti se na projekt nabalila řada mýtů. Fakta jsou však tato:

  • Maximální rychlost vlaku v Praze bude 80 km/h.
  • Současné oficiální cesty přes trať budou zachovány.
  • Jízdné bude stejné jako na všech spojích pražské integrované dopravy.

Povrchové řešení bude realizováno jen v případě, že splní hlukové normy a bude mít k okolí citlivé architektonické řešení.

Mgr. Petra Kolínská, zástupkyně starosty pro dopravu, bezpečnost a památkovou péči

Pokračujte ve čtení článkem Dejme železnici zelenou.

Další články z rubriky

Koaliční smlouva podepsána. Starostou bude Jakub Stárek, Petr Palacký bude radním pro životní prostředí a klima

Koaliční smlouvu pro následující volební období v Praze 6 uzavřely tři politické kluby. Jedná se o koalici ODS a KDU-ČSL, dále STAN s podporou Zelených a klub PRAHA 6 SOBĚ. Podpisem smlouvy tak byla završena řada jednání, v nichž našly tyto tři kluby shodu jak na tématech pro příští čtyři roky, tak i na personálním rozložení sil v koalici.

Zajímá mě více »
Katastrální mapa
Dejvice

Zelení: Na Hradčanskou patří nová budova Národní knihovny

Zastupitelé Prahy 6 za Stranu zelených prosazují, aby byl pozemek v blízkosti dejvického nádraží a stanice metra Hradčanská rezervován pro novou budovu Národní knihovny. Prázdná parcela doslova na dohled od Pražského hradu je určena k zástavbě v návaznosti na budoucí zahloubení stávající železnice. Na hlavním městě se v současné době připravuje změna územního plánu, která má rozhodnout o budoucím využití této lokality.

Zajímá mě více »

Dvanáctipatrové věžáky na Hradčanskou nepatří, říkají Zelení. Pražský hrad jako dominanta stačí.

Vznik bloků husté zástavby včetně dvou dvanáctipatrových věžáků v oblasti Hradčanské navrhuje podkladová studie pro změnu územního plánu, kterou bude 12. května 2020 projednávat magistrátní Výbor pro územní rozvoj. Předpokládá se, že nová výstavba přivede do lokality mezi třídou Milady Horákové a stávajícím nádražím Praha-Dejvice na osm tisíc zaměstnanců v kancelářích.

Zajímá mě více »